وقایع دیشب از زبان دکتر مهدی خزعلی «تهران در میان آتش و دود»

………و باز بیاد جمله پدر افتادم،آنگاه که از معظم له پرسیدم ، مردم اگر ما را نخواهند چه باید بکنند / و ایشان فرمودند: همان کاری که ما کردیم، انقلاب!!!

ماشین را مقابل موسسه درخیابان 16 آذر پارک کردم، از دوستی موتور سوار خواستم تا مرا در شهر بگرداند، می خواستم از نزدیک واقعه را ببینم( شنیدن کی بود مانند دیدن)

تهران بعد از انتخابات 16 آذر مملو از آتش و دود بود، مردم سطل های زباله را برای مقابله با گاز اشک آور به آتش کشیده بودند، وارد خیابان انقلاب شدیم، به یکباره فضای تظاهرات قبل از انقلاب و گاردیها مقابل دیدگانم ظاهر شد، فقط جای برادر شهیدم خالی بود و یک اختلاف دیگر هم داشت، آنروزها شاه قدری مردانگی داشت و گاردیها و کماندوها به جنگ ما می آمدند، اما امروز پلیس ضد شورش آرایش می گیرد و لباس شخصی ها- که گاهاً آموزش لازم هم ندارند و نمی دانند که باطوم را چگونه استفاده کنند که لا اقل جوان مردم نمیرد! – را به جان مردم می اندازند!

راننده تاکسی می گفت در هفت حوض شاهد عینی بوده است که یک لباس شخصی با باطوم بر فرق جوانی می کوبد و درجا میافتد و جان می دهد و مردم خصوصاً زنان و مادران حمله را آغاز می کنند!

در مقابل درب اصلی دانشگاه، گارد ضد شورش ایستاده و دانشجویان پشت در های بسته شعار می دادند که » موسوی، موسوی ، رای ما رو پس بگیر! و گاه شعار » مرگ بر طالبان، چه کابل، چه تهران» سر می دادند.

بعد از چهار راه ولی عصر عده ای شیشه بانک ها ی دولتی را خرد می کردند و باز آتش و گاز اشک آور، دوست موتور سوار من جانباز شیمیایی بود و در عبور از ولی عصر مشکل تنفسی پیدا کرد، به کنار آتش رفتیم تا قدری سوزش گاز را کم کنیم، لباس شخصی ها از اسپری گاز اشک آور استفاده می کردند.

جمهوری ، کارگر ، آزادی ، بلوار کشاورز، ولیعصر و طالقانی نیز در گیری شدت داشت، گاهی به میان چماقداران هم می رفتیم، می گفتند:» حاجی خطرناکه نرو!» و من با موتور فاصله چماقداران و مردم را طی می کردم و با این قیافه وارد صفوف مردم می شدم ، هیچ کاری با من نداشتند ، حتی از آنها فیلم می گرفتم و مخالفتی نداشتند، مردم فقط با لباس شخصی های چماقدار مقابله می کردند. وقتی وارد چماق داران می شدیم، راننده موتور می گفت من جانبازم و حقاً ریش و پشم او جواز عبورمان بود ! در میدان انقلاب یک نیسان لباس شخصی (تیپ بسیجی های همسنگر خودم)  پیاده شدند، من هم در کنارشان بودم، جوانکی که تقدم سن و ریش بر سایرین داشت با بلند گوی دستی گروه را آماده عملیات می کرد، قبلاً باطوم و یک چوب دستی های آهنی تلسکوپی بین آنها توزیع شده بود، با خودم گفتم خوش به حال ما، قبل از انقلاب لا اقل دشمن را در لباس نظامی می دیدیم و بین دوست و دشمن راحت تمیز می دادیمً ، مردم کمتر شعار می دادند، بیشتر به این سو و آن سو می دویدند.

در میان جمعیت گاهی مرا می شناختند و می گفتند شما مگر ایران هستید، شما باید آنطرف باشید و درد دل ما را بگویید، و من پاسخ می دادم: من باید در میان شما باشم و درد شما را از نزدیک حس کنم!  آری در هنگامه دود و آتش در میان مردم بودم و به حال خودمان افسوس خوردم که کارمان به کجا رسیده است که همان کاری را می کنیم که شاه کرد.

و باز بیاد جمله پدر افتادم،آنگاه که از معظم له پرسیدم ، مردم اگر ما را نخواهند چه باید بکنند / و ایشان فرمودند: همان کاری که ما کردیم، انقلاب!!!


19 پاسخ به “وقایع دیشب از زبان دکتر مهدی خزعلی «تهران در میان آتش و دود»

  1. امیدوارم به زودی احمدی نژاد دیکتاتور سرنگون شود و از شما می خواهم تمام تلاش خود را برای گرفتن حق مردم انجام دهید و متأسفم برای رئیس جمهوری که دم از عدالت می زند و تقلب می کند

  2. از همه مسئولین و مخصوصا آقای میر حسین موسوی خواهش می کنیم دست از اعتراض برندارند و حق ما را از آن متقلبین مخصوصا آقای احمدی نژاد بگیرند ما همه با آنهاییم خواهش می کنیم

  3. سلام
    من بسیار مشتاق خواندن نوشته ها و نظرات شما هستم .اما اغلب فیلتر شده …لطفن راهنمایی کنید .

  4. راست میگی تو از پدرت بیشتر می فهمی
    اون که از یک ایرانی طرفداری میکنه نمی فهمه
    تو که با رادیو امریکا صحبت میکنی میفهمی
    کی داری گول می زنی

  5. ای بیچاره هایی که فریب این موسوی مکار رو خوردید کافی هست فقط یکم بررسی کنید و به این داستان ها ی ساختگی و فیلم های دستساز اعتماد نکنید
    بیایید و اگر ادعای درک و فهم دارید این سایت امریکایی را ببینید سایتی در واشینگتن
    http://www.terrorfreetomorrow.org/articlenav.php?id=5
    قسمت اول اینو بخونید مربوط به نظر سنجی این سازمان در مورد انتخابات است
    حتما بخونید.حتما بخونید.حتما بخونید
    می گوید طبق نظر سنجی که تا یک هفته قبل از انتخابات ادامه یافت نتیجه قطعی , پیروزی احمدی نزاد خواهد بود .این سازمان میگوید احمدی نژاد بیش از دوبرابر موسوی رای خواهد آورد.حتما بخونید
    مردم آگاه و با شعور ایران حال پس از خواندن این مطلب کمی تفکر کنید.
    آیا زمانی که این آمار منتشر شد برای موسوی بهت آور نبود؟؟آیا نمی توانست به این سازمان بگوید تقلب شده؟؟؟ او فقط قصد تسخیر ذهن ما را دارد.او قصد تلقین و تهییج مردم را دارد.او از ذهن های نا آگاه بهترین سوء استفاده ها را می کند.بخوانید و خودتان نظر دهید.حتما بخوانید و به دوستانتان هم بگویید بخوانند

  6. امیدوارم همه ی آشوبگران به زودی رسوا و ذلیل شوند. کوچکترین گناه امثال این جناب دکتر ـ که به تازگی پدرش از او ابراز برائت کرده ـ زیر پا گذاشتن قانون و بی احترامی به رأی اکثریت است و دامن زدن به اغتشاش و کشتار. امیدوارم همه اینها در ملأ عام محاکمه و مجازات شوند تا درس عبرتی باشد برای کسانی که به دنبال نادیده گرفتن حق مردم هستند.

  7. ازخدابترس اینقدر احساسی نباش و کوته بین هیچ فکر کرده ای چرا برادرت شهید شده
    انها که شما میبینید نظم وامنیت را بهم زده اند مردم نیستند اغتشاشگر وقانون گریز هستند شما هم نگران خودت باش که کم اوردی

  8. اون وقت میگن سهیونیست ها فلسطینی ها رو می کشن بیان ببینن تو خیابون های تهران چه خبره اون وقت رئیس جمهور می گه امن و امانه

  9. دردروغگو و متقلب شماييد كه علي رغم اينكه 24ميليون راي رو نديدين مي خاين به زور خودتونو جا بزنين خدا لعنتتون كنه و آبرتونو ببره كه داره همينجور هم مي شه
    تازه شما خيلي احمقين كل مردم ايران رو با يه تعدادي در نظر مي‌گيرين راستي مي‌خاين بدونين آخر كار شما چي مي شه شما مي شين آيينه عبرت مي رين زباله دان تاريخ خوش بگذره

  10. از شما تشکر میکنم
    اما من دل دیدن هیچ یک از این صحنه ها را ندارم
    به امید اینکه حق به حقدار برسد.
    تا کی؟؟؟

  11. انقده ديگه نميشه تو انتخابات دست بردو 11 ميليون تقلب کرد. اگرچه بعضيها ميگن احمدي نژاد 7 ميليون يا نميدونم 5 ميليون راي اورده. شما فقط تهران رو ميبينين. برين شهرستاناي ديگه رو يه سر بزنين تا امارش دستتون بياد. ساده نباشين و منطقي فکر کنين. اگه باز شک دارين برين از يه ناظر انتخابات سوال کنين آيا ميشه تو انتخابات تقلب کرد يا نه!!!!

  12. khaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak bar sare onayi ke az ahmadi nejad tarafdari mikonan khaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak
    in dastesh ba roosiye to ye kasast

  13. باسلام برشما جناب آقای مهدی خزعلی گویی همیشه تاریخ تکرار میشود زیرامرا به یاد محمد بن ابی بکر می اندازید !گاهی آدم تاریخ را که میخواند درکش دشوار است ولی زمانیکه در مقابل مصداقهای عینی قرار میگیرد حقایق را بهتر لمس میکند .در هر صورت خداوند از دانایان پیمان گرفته است تادر جهت دفاع از حقایق کوتاهی نورزند من ا…توفیق

بیان دیدگاه